Saturday, January 29, 2011

Tempat Tempat Yang Pernah Saya Merawat

Merawat menjadi aktiviti saya sepenuh masa tidak kira waktu malam atau siang,lokasi (dimana mana sahaja). Jikalau ada panggilan yang memerlukan kehadiran dan khidmat saya, InsyaALLAH saya akan terima melainkan saya tidak sihat. Saya pasti akan sahut panggilan itu.

Di antara tempat yang saya pernah melakukan rawatan ialah :

Hospital : Di ward atau ICU

1.SGH
2.TTSH
3.AH
4.CGH
5.KTPH
6.KKWCH
7.NUH
8.AMK Com Hosp
9.Dover Hospice
10.IMH

Masjid : Serata Singapura

Tempat Riadhah seperti East Coast Park, Pasir Ris Park,

Eating Establishment

Most Fast Food Rest., Di Factory, Pusat Makanan di Eunos, Pusat Makanan Adam Road, Kedai Kopi, Road Side

Private Housing

1.Ris Grandeur
2.Bayshore Park
3.Ballotta Park
4.WoodGrove
5.North Oak
6.Sunbird Road
7.Lorong Melayu
8.Upper Thomson
9.Loyang
10.Lornie Road
11.Leonie Hill

Pesakit Luar Negeri

1.Johor
2.Melaka
3.Kuala Lumpur
4.Selangor
5.Australia
6.New Zealand
7.UK
8.Canada
9.Indonesia

Pesakit Pesakit yang terdiri dari berbagai agama :

1.Roman Catholic
2.Protestant
3.Mormon
4.Jehovah Witness
5.Hindu
6.Buddhist
7.Taoist

Saya bacakan mereka Ayat Ayat Al Quran di kediaman mereka. Mereka sembuh dengan izin ALLAH. Mereka amat gembira dan dari sini saya ambil kesempatan berdakwah. Mudah mudahan ALLAH buka pintu hati mereka untuk beriman kepada ALLAH SWT. Mereka memberitahu saya, "you cure me". Saya dengan jelas menyatakan kepada mereka, "ALLAH relief you off from your misery. ALLAH cured you, not me. I'm just a humble servant of ALLAH. The one who cured you is ALLAH and the medicine is Al-Quran". Mereka terdiam dan bersetuju dengan saya. Saya akan ceritakan pengalaman saya di ruangan kisah rawatan.

No comments:

Post a Comment