Sunday, January 30, 2011

Diari Seorang Perawat : Jin Kristian Ingin Melamar Gadis Sikh

Pengalaman merawat pada bulan Julai2010
Lokasi : Hougang
Pesakit : Wanita 28 tahun
Jenis Gangguan : Jin Kristian Ingin Melamar Gadis Sikh
Jenis Jin : Jin Laut
Masa : 8 mlm
Nama Samaran Pesakit : Sukhinder Kaur



Saya di panggil oleh ayah Sukhinder untuk ke rumah untuk merawat Sukhinder yang sering sakit kepala, takut yang melampau dan sering bertengkar dengan tunangannya. Ia mengalami keadaan sebegini hampir 2 bulan. Sukhinder akan rasa gelisah dan sering marah marah pada ahli keluarganya terutama tunangannya.Setiba saya di rumahnya, Sukhinder kelihatan tidak tentu arah dan gelisah. Sukhinder menceritakan saya yang ia sering melihat kucing hitam di luar rumahnya apabila pulang dari kerja.

Menurutnya, jiran jirannya tidak memelihara kucing hitam. Amat menghairanlan bagi seekor kucing untuk naik ke flat yang tingginya hingga ke tingkat 11. Saya cuba menenangkan Sukhinder yang tidak tentu arah. Alhamdulillah, Sukhinder berjaya menenangkan keadaan dirinya lalu meminta saya merawatnya. Saya merawat Sukhinder dalam keadaan ia duduk di meja makan. Saya memulakan rawatan membaca ayat ayat Ruqyah (Al Quran).

Kaki Sukhinder bergetaran dengan kuat dan membuat aksi berlari. Sukhinder kerasukkan. Dia berteriak dan menangis sekuat hati. Saya mulakan dialog dengan Jin tersebut.

Inilah dialog saya bersamanya.

Saya : Hallowed Be Thy Name?

Jin Kristian : I love her!!! Don't separate us, please.

Saya : Have no fear, oh Jin. What is your name? What is your religion?. How old are you? Are you a male or female?

Jin Kristian
: My name is John. My religion is Roman Catholic. I believe in the son of Mary. Holy Father & the Holy Ghost. I am 1000yrs old and I am a male.

Saya : Jesus is our prophet in Islam. Why do you disturb her? What do you want?

Jin Kristian : I love her!!! I want to convert her to Christianity. I want to be her husband!!!.

Saya : You can't take her as your wife. She is human when you are a Jinn. You can't force anyone to convert out of her will. She has her own religion, Sikhism and her parents does not want you to take over her by possessing her body.

Jin Kristian : Okay....Okay.... Can I take her for a walk in my own world and I'll promise to send her back to her world.

Saya : In the name of ALLAH, it will never happen. Leave her body without any condition or I seek ALLAH's punishment to be on you.

Jin Kristian : Please don't do that!!! Spare me please... I'll leave her without any condition. You tell me which way would you want me to leave this body?

Saya : Out through the way you enter her body.

Jin Kristian : I entered her through her mouth.

Saya : That shall be your way out. After the azan (prayer call). Leave this body.

Jin Kristian : I'll obey your instruction. Take good care of her...

Dengan izin ALLAH, Jin Kristian keluar meninggalkan pesakit.

Saya nasihatkan Sukhinder dan keluarganya serta memberi tips tips penjagaan selepas rawatan padanya. Setelah itu, saya pun pulang. Sekian.

No comments:

Post a Comment