Wednesday, September 8, 2010

Diari Seorang Perawat : Memisahkan Cinta Pontianak (Jantan)

Pengalaman merawat pada hari 14hb Ogos 2010
Lokasi : Upper Serangoon
Pesakit : Wanita 20an tahun
Jenis Gangguan : DiCintai & Diperisterikan Oleh Pontianak (Jantan)
Jenis Jin : Jin Peringkat Alam Rendah dari jenis Pontianak (Jantan)
Masa : 8.30mlm
Nama Samaran Pesakit : Nora

Saya di panggil oleh Makcik Nora untuk ke rumah Neneknya untuk merawat Nora yang gemar mengilai dan mengganas (memaki hamun)apabila ia bersama tunangnya. Ini menimbulkan kerisauan pada ahli keluarga Nora kerana mereka bakal mendirikan rumahtangga. Perkara ini berlaku pada bulan Ramadhan (minggu pertama).Setiba saya di rumahnya, Nora mendengus seperti lembu naik minyak dan menunjukkan sikap tidak senang pada kami berdua (Saya dan Pengerusi Komuniti Ruqyah Syar'iyyah,En.Herman). Kami memulakan rawatan membaca ayat ayat Ruqyah (Al Quran). Nora berteriak sekuat hati dan mengilai. Kami dapat mengikat Nora di kerusi yang ia sedang duduk dengan kelebihan Ayatul Kursi. Nora kesurupan dan terus meracau. Pontianak yang merasuki Nora mula berdialog dengan saya selepas berjaya dipujuk secara baik. Saya pun memulakan dialog dengannya.

Inilah perbualan saya bersamanya.

Pontianak (Jantan): Aku adalah Pontianak (Jantan). Aku sayang dia Kau jangan kacau aku boleh tak !!!!

Saya : Kau kacau dia, aku kacau kau?

Pontianak (Jantan): Kau pergi berambuslah.

Saya : Hmm.....nak pergi berambus naik bas nombor berapa ehh.... (Saya mempersendakannya)

Pontianak (Jantan): (Dalam nada menangis terisak isak) Aku sayng dia. Dia hak aku. Kau jangan masuk campur nanti aku rasuk kau!!! Kau faham!!!.

Say tidak termakan dengan ugutannya dan dengan izin ALLAH, saya dapat mengikatnya dikerusi dengan kelebihan Ayatul Kursi.

Saya : Sekarang kau rasa kuat?

Pontianak (Jantan): Lepaskan aku Sial!!! Aku tak akan lepaskan dia. Kau jangan kacau urusan aku!!! Kau pergi balik.

Saya : Selagi kau tidak lepaskan dia. Aku tidak akan lepaskan kau untuk buat sesuka hati kau. Kau tidak ada pilihan melainkan untuk keluar dari tubuh orang ini. Kalau kau berdegil, aku tidak ada pilihan lain selain aku minta pada ALLAH untuk memberi ku kekuatan untuk bunuh kau!!!

Pontianak (Jantan): Aku tak takut ALLAH....hee...hee...

Saya : Kalau begitu aku bacakan Ayat ayat ALLAH agar kau diAZAB ALLAH !!!

Pontianak (Jantan): Aku tak akan keluar!! Aku tak akan keluar!! Aku akan bawak dia bersama ku!!!.

Saya tiada pilihan lain hanya untuk membunuhnya sahaja (dengan izin ALLAH). Kes Nora ini pernah saya rawat lebih kurang setahun yang lalu. Kami terus membunuhnya kerana dia telah mencabar ALLAH. Dia mengamuk tetapi tidak boleh bangun hanya terpaku di kerusi yang diikat tadi. Alhamdulillah, kami berjaya membunuh Pontianak (Jantan) tersebut. Nora pun sadar. Kami tarbiyahkan Nora. Kami menanyakan tentang Solatnya ternyata Nora tidak bersolat. Alhamdulillah Nora masih boleh membaca Al Quran. Kami sarankan beberapa kelas pengajian pada Nora dan setelah itu, kami pun pulang. Sekian.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Ustaz,

    Kenapa cerita ni sama dengan cerita Diari Seorang Perawat : Disihir Akibat Dendam Bekas Kekasih yang ditulis pada 15 Ogos 2010?

    ReplyDelete
  2. Wsalamz. Maaf lambat reply. Sebenarnya sedang saya menulis cerita ni, tiba tiba dapat panggilan emergency untuk merawat. Saya pun tinggalkan. Lepas tu kerana penat sangat saya pun terlupa. Saya mohon maaf.

    ReplyDelete