Sunday, August 15, 2010

Diari Seorang Perawat : Disihir Akibat Dendam Bekas Kekasih

Pengalaman merawat pada hari Isnin 26hb Julai 2010
Lokasi : Boon Lay
Pesakit : Wanita 30an tahun
Jenis Gangguan : Disihir Akibat Dendam Bekas Kekasih
Jenis Jin : Jin Peringkat Alam Rendah dari jenis Puaka
Masa : 9mlm
Nama Samaran Pesakit : Siti

Saya di panggil oleh Ayah Siti untuk ke rumah untuk merawat Siti yang asyik mengilai dan mengganas dari sejak pagi di rumahnya.Setiba saya di rumahnya, Siti lari dan bersembunyi di balik pintu.Saya terus memulakan rawatan membaca ayat ayat Ruqyah (Al Quran). Siti berteriak sekuat hati. Siti sedang kerasukkan.Saya bertanyakan Siti namun beliau hanya berteriak dan menangis. Selepas berjaya dipujuk, akhirnya Jin jenis Puaka tersebut pun mula bercakap. Saya memulakan dialog dengannya.

Inilah perbualan saya bersamanya.

Saya : Engkau ni siapa? Apa kau mahu?

Puaka : Aku adalah Puaka. Aku dihantar untuk porak perandakan hidup Siti.

Saya : Apa salah dia ?

Puaka : Dia memutuskan hubungan dengan kekasihnya. Itu sebabnya. Kau pulak jangan kacau aku. Aku memang diperintahkan oleh bomoh untuk menjalankan tugas. Aku kuat. Aku tak takut kau, Zahurin.

Saya : Hmm.....Aku takutkan ALLAH sahaja. Kau mesti keluar dari tubuh Siti. Dari mana asal kau?

Puaka : Tidak!!! aku berasal dari satu kolam yang besar di Melaka. Aku ambil arahan dari Bomoh aku sahaja. Darah Siti adalah imbalan ku !!! Kau faham!!!.

Dengan izin ALLAH, saya dapat menarik masuk Bomoh dari Melaka dan ini dialognya.

Saya : Kau berasal dari Melaka dan berapa upah kau?

Bomoh : Sungai Rambai dan upah ku $6000/- (Dollar Singapura)Kau jagan kacau urusan aku!!!

Saya : Kau batalkan sihir kau kalau tidak aku tidak ada pilihan melainkan aku tarik keluar segala ilmu kau dengan izin ALLAH!!!

Bomoh : Aku ni cari makan je. Kau jangan marah, aku gurau je.Kalau aku tarik diri, berapa kau nak bayar aku...hee...hee...

Saya : Kalau begitu aku bacakan Ayat ayat ALLAH agar kau diAZAB ALLAH !!!

Bomoh : Aku keluar!! Aku keluar!! Aku tak buat lagi. Aku ni banyak pelanggan. Tolong jangan apa apakan aku.

Saya : Bawak keluar Puaka kau tu dan Tangkal tangkal ghaib kau. Kalau kau datang lagi, aku bakar rumah kau. Faham !!! (Action je...Hang sikit je dah kelam kabut. Kau nak keluar dari mana?

Bomoh : Kaki kiri aku keluar

Saya : OK. Selepas aku azan, larilah kau bertempiaran.

Bomoh : Baiklah.

Selesai azan, saya perintahkan Bomoh dan Puaka untuk keluar

Saya tarbiyahkan Siti. Saya menanyakan tentang Solatnya ternyata tidak bersolat. Tidak pandai membaca Al Quran. Saya sarankan beberapa kelas pengajian pada Siti dan setelah itu, saya pun pulang. Sekian.

No comments:

Post a Comment