Tuesday, March 23, 2010


Aktiviti Ruqyah Syar'iyyah
Ruqyah Syar'iyyah menganjurkan aktiviti keagamaan seperti Bengkel Perawat Islam Intensif, Kursus Kursus Perubatan Islam & Cara Rawatan berpandukan Al Quran dan Sunnah dan juga pengalaman semasa merawat. Disamping itu, Ruqyah Syar'iyyah mengeluarkan serta menjual produk CD CD Rawatan sebagai contoh CD Ruqyah, buku buku Rawatan Islam.
Bengkel dan Kursus Perubatan Islam :-

Dikendalikan oleh tenaga pengajar yang berpengalaman.

Sheikh Zahurin Al-Jawiah adalah pengamal perubatan Islam yang telah lama bergiat aktif dalam mengubati pesakit-pesakit misteri gangguan jin & syaitan. Beliau berasal daripada Singapura. Mempelajari ilmu rawatan dari Ust.Prof.Dr.Jumadi Mustar, Ust.Suhaimi Mustar, Allahyarham Hj.Muhammad, Ust.Prof Dr. Dato' Amran Kasimin, Ust.Muhammad Mihdhar Mahmood & Ust.Mokhtar Kassan. Beliau mempelajari kaedah rawatan dengan menggunakan kitab karangan ulama rawatan Timur Tengah yang bernama SYEIKH WAHID ABDUS SALAM BALI (tersohor di kalangan para mua'lij perubatan Islam).

Kini beliau mempunyai ramai pelajar di seluruh tanah air yang mengikuti kursusnya. Selain mengadakan kursus dan bengkel secara intensif, beliau turut aktif melakukan rawatan di rumah pesakit, di kedai, di pejabat dan kelas rawatan di Singapura dan juga di Johor. Melatih dan mempersiapkan para bakal perawat perawat yang menyertai bengkel perawat intensif. Dengan kemahiran beliau mengenai selok belok perubatan Islam, adalah diharapkan masyarakat kita dapat mengambil manfaat dari setiap seminar/bengkel yang dijalankan.

No comments:

Post a Comment